استاد خسروی در صحن علنی مجلس
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

نطق ميان دستور جناب آقاي ابوالقاسم خسروي سهل آبادي

نماينده مردم شريف شهرستانهاي تربت حيدريه، مه‌ولات و زاوه

در مجلس شوراي اسلامي

«روز چهارشنبه مورخ 26/7/1391»

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

و قل رب ادخلني مدخل صدق واخرجني مخرج صدق واجعلني من لدنك سلطاناً نصيراً

 

درود بر پيامبر رحمت ورأفت اسلام و انبياء و اولياء خداوند به ويژه آخرين ذخيره الهي امام عصر«عج» در سالروز پيوند آسماني كوثر ولايت و اميرالمؤمنين و بهار تعليم  و تربيت همزمان با حضور پر خير و بركت ولي امر مسلمين درخراسان شمالي.

رحمت و رضوان خداوند بر روح مطهر امام، معمار كبير انقلاب اسلامي، احياگر اسلام، ناب مخصوص و شهداي عزيز بويژه نمايندگان شهيد و نماينده شهيد شهرستان تربت حيدريه شهيد يعقوبي عزيز آنانكه روح ملكوتي آنها در كنار تصوير مباركشان شاهد و ناظر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هستند. اميدوارم در سايه ولايت‌پذيري و رهنمودهاي رهبر حكيم و فرزانه انقلاب، اكنون كه مشيت الهي برآن تعلق گرفته است تا در خطه‌ي «و منهم من ينتظر» ميراث ماندگار و رسالت خطير همسنگران شهيدمان را در دهه‌ي پيشرفت و عدالت و بيداري اسلامي به سراسر گيتي صادر نماييم و مصداق حديث نبوي «من فتح له باب خير فلينتهزه فانه لايري متي يغلق عنه» اين فرصت محدود خدمت گذاري را مغتنم شمرده و امانت گرانسنگ الهي و حكومت اسلامي حاصل مجاهدت همه شهيدان راه حق و عدالت را تا نيل به آرمانهاي رفيع نظام مقدس جمهوري اسلامي در سايه رهنموده‌هاي زعيم امت اسلام و علمدار معرفت وبصيرت امام خامنه‌اي به صاحب اصلي اين نهضت يعني امام عصر (عج) بسپاريم.

ملت شريف ايران، همكاران و نمايندگان عزيز:

سلام اين خادم كوچك و جامانده از قافله شهيدان از ديار مردمان شجاع، غيرتمند و پاك نهاد، اهل ولايت و عشق به اهل بيت (ع) شهرستان‌هاي تربت حيدريه، مه ولات و زاوه است.

*ديار هزار شهيد و پيشتاز در پيروزي انقلاب اسلامي* آنانكه با خلق حماسه غرور آفرين نهم دي 1357 چهل‌وسه روز پيش از پيروزي انقلاب اسلامي طلايه دار در پيروزي انقلاب اسلامي شدند.

*همانانكه با لبيك به فرمان رهبر خويش هزار سرو نستوه و لاله پرپر خود را تا عندربهم يرزقون همراهي كردند.

*سلام مردم ما از جنس عمل به تكليف است همان گونه كه حضرت امام راحل«ره» در وصف عالمي عارف از اين ديار فرمود: «حاج آخوند ملاعباس راشد آنچه را بعنوان تكليف مي‌دانست عمل كرد».

*سلام مردم شهر من به سرخي انار و تبسم پسته دارالمومنين مه ولات است* به لطافت ديباي طلاي سفيد ابريشم بايگ است.

*به سبزي دشت زرخيز رخ* و به عطر زعفراني و طلاي سرخ زاوه* و به وسعت مهروزي شهر شادمهر و صلابت و اخلاص و عرفان شهيد برنسي كدكن است.

 

«تذكرات از باب فذكر ان الذكري تنفع المؤمنين»

 

الف: به نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي؛

اميرالمؤمنين در خطبه 182 نهج البلاغه ياران ولي را اينگونه معرفي مي كند: «كجايند برادران ولايت كه در مسير حق رفتند و با حق درگذشتند؟ كجاست عمار؟ كجاست پسر تيهان؟ كجاست ذوالشهادتين ... ؟»

در حاليكه حضرت گريه مي كردند فرمودند: «اينها كساني بودند كه قرآن را قرائت و به آن حكم كردند و با تدبر در فرائض، آنها را اقامه كردند و سنت اسلام را زنده كردند. بدعت را ميراندند و دعوت به جهاد را اجابت كردند و از همه مهمتر به رهبرشان اعتماد كردند و تبعيت نمودند.»

نمايندگان عزيز؟ در خانه ملت در محضر شهداي عزيز كه تصاوير آنها در كنار روح ملكوتي شان بر من و شما گواهند؛ سؤالم اين است؟

آيا جزء ياران و لايت و عمارهاي زمان هستيم؟ و در جهت مطالبات و منويات رهبري عزيز و فرزانه انقلاب حركت تمام عيار داريم؟

مجلس عصاره فضائل ملت ايران اسلامي و در رأس امور است، چشم نظارتي مجلس و قوانين حكيمانه آن چه قدر گره گشاي مردم و جامعه اسلامي است؟

آيا در عرصه جهاد فرهنگي و جهاد اقتصادي و خدمت به آرمان هاي امام رضوان ا... تعالي عليه و شهداي عزيز با روحيه جهادي و تفكر ايثار و شهادت عمل مي كنيم؟

مجلس شوراي اسلامي جايگاه مجاهدان و شهيداني همانند شهيد مدرس ها، شهيد چمران‌ها و شهيد يعقوبي هاست.

يك جهان حادثه در پشت نگاه من و توست               لحظه ها گر نخروشند گناه من و توست

ننشينيم  و  به  ديوار  سكون  تكيه  دهيــم               در و ديوار در آينده گواه  من  و توست

سلام بر ياران ولايت، عمارهاي زمان كه مشعل دار معرفت و بصيرت در عرصه جهاد فرهنگي و اقتصادي هستند بدون ترديد يكي از مصاديق بارز ياران ولايت در عصر حاضر حضرت آيت ا... مصباح يزدي شهيد مطهري زمان است.

سلام بر بسيجيان عزيز ايثارگران و جانبازان آزادگان سرافراز كه مصاديق ياران ولايتند.

با ولايت زنده ايم          تا زنده ايم رزمنده ايم

    جايگاه آموزش وپرورش واهميت آن:

در بهار تعليم و تربيت فصل شكوفائي و نشاط، آغاز زمزمه محبت معلمان عزيز اين معلمان روح و انديشه جامعه اسلامي هستيم.

آموزش و پرورش سنگ بناي آينده كشور است. سعادت، رشدو توسعه در جامعه در تمامي ابعاد سياسي، اقتصادي و فرهنگي در مدرسه و كلاس درس طراحي مي شود.

اگر بخواهيم از قافله حركت سريع جهاني عقب نمانيم چاره اي نداريم جز اينكه نگاه بنيادين و اساسي به آموزش و پرورش داشته باشيم.

پس از سي و سه سال از پيروزي انقلاب اسلامي عالمان و انديشمندان حوزه و دانشگاه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به تعبير رهبر فرزانه انقلاب نسخه شفابخش نظام تعليم و تربيت را بر اساس قرآن كريم و سيره اهل‌بيت را تدوين و در سال جاري اجراي آن آغاز شده است، لذا يكي از اولويت هاي مهم مجلس شوراي اسلامي بايد كمك به اجرايي شدن اين سند افتخار نظام اسلامي باشد.

به فرمايش حضرت امام معمار كبير انقلاب اسلامي آموزش ابتدايي را دريابيم دانشگاه دير است. متاسفانه شرايط جذب، استخدام و مزاياي هيئت علمي دانشگاه ها در مقايسه با معلمين عزيز تفاوت و تبعيض زيادي وجود دارد.

آموزش و پرورش از برخوردهاي غيركارشناسي و مصوبات احساسي در طول سي و سه سال انقلاب صدمات زيادي ديده است كه جبران آن بسيار مشكل و حتي غير ممكن است در شرايطي كه اقدامات وزارت آموزش و پرورش تا حدودي نمره قبولي معلمان عزيز و رضايت خاطر رهبري معظم انقلاب را بهمراه دارد.

آموزش و پرورش را ياري كنيم       امروز اقدام كنيم، فردا دير است


 

ب :‌به رياست محترم جمهور و وزاري محترم  :

 

1-            تشكر و سپاس از سفرهاي استاني دولت اصل عدالت مهرورزي بخاطر آثار و بركات آن و تذكر به كليه وزراء محترم در اجرائي كردن كليه مصوبات سفرها در شهرستان هاي تربت حيدريه مه ولات و زاوه

2-     تشكر از وزير محترم صنعت و معادن و تجارت بخاطر پيگيريهاي مؤثرايشان بعد از سفر چهارم رياست محترم جمهور در اجراي مصوبه سفر اول رياست محترم جمهور در بخش فولاد به اميد تحقق كامل وعده رئيس جمهور محترم در جمع مردم ولايت‌مدار تربت حيدريه هستيم.

3-     تشكر از وزير محترم راه  و شهرسازي بخاطر اجرا موفق طرح مسكن مهر و تذكر به ايشان بخاطر مشكلات بسيار زياد و غيرقابل تحمل مردم در بخش راه كه حدود 10 سال است مردم با تلفات و حوادث جاده اي مواجه هستند.راه شهر كدكن، راه تربت حيدريه به شهرستان زاوه شهر دولت آباد و ادامه آن تا باخرز، قسمت پاياني راه مشهد به تربت حيدريه و ادامه آن تا شهرستان مه ولات، راه چخماق به فريمان و رشتخوار و راههاي روستائي، در حاليكه روستاهاي بالاي 50 خانوار بايد از نعمت جاده آسفالت بهره‌مند باشند هنوز در شهرستان زاوه روستاي كاهيجه با 700 خانوار از اين نعمت محرومند و تذكر نسبت به ضرورت استقلال مديريت راه آهن شهرستان باتوجه به اين كهاستعداد وتوانمندي اين ايستگاه به خاطر نقطه وصل شمال به جنوب وشرق وغرب كشور وآغاز ريل گذاري به شهر هرات وافغانستان ومعادن بزرگ سنگ آهن وكارخانه بزرگ سيمان برسي كار شناسي اقتضا مي كند كه به اداره كل ارتقا پيدا كند و ضرورت تكميل فرودگاه شهيد مدرس كه طبق نظر كليه مسئولين استان و كشور داراي توجيهات علمي و اقتصادي مي‌باشد واين فرودگاه بعد از فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد اولويت اول استان است.

4- تذكر به وزير محترم رفاه و امور اجتماعي درمورد ضرورت پيگيري مطالبات به حق و بيمه كارگران مظلوم و بي دفاع كشاورزي بخش رخ شهرستان تربت حيدريه كه سالهاست عمر خود را در بخش توليدات كشاورزي صرف مي‌كنند ولي حقوق اوليه آنها رعايت نمي‌شود و اين شايسته نظام اسلامي نيست.

5- تذكر به وزير محترم جهاد كشاورزي و صنعت، معدن و تجارت درمورد حمايت موثر از زعفران وابريشم

كشاورزان عزيزبه ويژه زعفران كاران، مجاهدان خستگي ناپذير توليد و تأمين رزق حلال جامعه اسلامي با عرق جبين و كد يمين در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني منتظر تدبير حكيمانه و مؤثر مسئولين نظام اسلامي هستند

شهرستانهاي تربت حيدريه، مه‌ولات و زاوه در عرصه جهاد اقتصادي و توليدات كشاورزي در توليد زعفران طلاي سرخ، ابريشم طلاي سفيد، پسته، انار... مقام برتر استان خراسان رضوي و كشور را دارا هستند.

آقاي رئيس جمهور، وزراي محترم مردم ولايتمدار و غيرتمند اين شهرستانها از شما توقع دارند از توليدات كشاورزي اين خطه شهيد پرور حمايت مؤثر و حكيمانه داشته باشيد. آيا حدود يكصد تن زعفران در حد يكي از طرحهاي مهر ماندگار ارزش ندارد؟ آيا 75 درصد ابريشم كشور در شهر بايگ نبايد حمايت شود؟ آيا تشكيل صندوق حمايت از زعفران، ابريشم، پسته و انار ... با مشاركت كشاورزان و باغدارن عزيز توفع زياد است؟ آقاي رئيس جمهور شما در ابتداي دولت اسلامي‌تان با شعار عدالت و با مشاركت چند وزارت‌خانه با خريد قيمت تضميني از زعفران كار عزيز حمايت كرديد چرا اين اقدام مؤثر متوقف شد؟ چرا عده‌اي اهل رانت و سوء استفاده و فرصت طلب قيمت زعفران و ابريشم را مشخص مي‌كنند!؟

امروز فصل برداشت زعفران است به توليد كنندگان واقعي جامعه كمك كنيم فردا دير است.

7- وزراي محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و راه و شهرسازي

شهرستانهاي تربت حيدريه، مه‌ولات و زاوه از نعمت مجتمع فرهنگي و هنري و سالن سينما محروم هستند.

اين در حالي است احداث مجتمع فرهنگي شهرستان تربت حيدريه مصوب سفر اول رياست محترم جمهور و هيأت محترم دولت است و پس از حدود 7 سال هنوز نيمه تمام باقي مانده است.

در عرصه جهاد فرهنگي و مقابله تا تهاجم فرهنگي دشمنان انقلاب قابل قبول نيست حدود نيم ميليون جمعيت از نعمت مجتمع فرهنگي و سالن و سينما محروم باشند.

جناب آقاي رئيس جمهور؛ در حوزه احداث پروژه‌هاي فرهنگي متأسفانه به عدالت هم عمل نشده است. شهرستانهايي با نصف جمعيت اين شهرستانها پروژه فرهنگي در همين دولت شروع و به اتمام رسيد و شهرستانهايي با استعداد و جمعيت اين شهرستانها داراي چند مجتمع فرهنگي شده‌اند اين نحوه عملكرد با عدالت خواهي دولت محترم سازگاري ندارد.

ج) در پايان تذكر به اصول‌گرايان انقلاب اسلامي

 

عوامل شكست از نظر امام علي (ع) سه چيز است:

1) اختلاف                         2) تواكل                                     3)غفلت از دشمن

سنت ثابت الهي اين است كه وحدت و همدلي بر محور ولايت و اصول و ارزشهاي الهي باعث پيروزي و تفرقه و اختلاف باعث ذلت و شكست است.

بعضي اختلافات كه ريشه در خودخواهي دارد باعث رنج و ناراحتي مؤمنين است.

اصول گرايان انقلاب اسلامي بدانند كه امروز فرصت بزرگ خدمت‌رساني به مردم و امتحان بزرگ الهي شماست براي رضاي خداوند و تحقق آرمانهاي امام عزيز و شهداي گرانقدر در پرتو ولايت‌مداري امروز با روحيه ايثار و فداكاري و اقتداء به شهداي عزيز اقدام كنيم فردا دير است و حسرت از دست دادن فرصت بسيار سخت خواهد بود.

والسلام عليكم و رحمت‌الله و بركاته

ابوالقاسم خسروي

نماينده مردم شريف شهرستانهاي تربت حيدريه، مه ولات و  زاوه





ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 64
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 85
بازدید ماه : 430
بازدید کل : 110169
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت